امن ترین راه حمل و نقل لوازم شخصی , وسایل منزل و بار مسافری ؛ با استفاده از هواپیما می باشد . در بین تمامی روش های باربری (زمینی ؛ دریایی , هوایی ) می توان گفت که امنترین و آسانترین و نیز سریعترین روش ارسال بار به صورت هوایی می باشد . با وجود امنیت و راحتی زیاد باربری هوایی هزینه بالایی نسبت به روشهای زمینی و دریایی دارد . و هزینه ها بر اساس وزن بار محاسبه می شود که دو نوع وزن بار برای هواپیمایی مطرح شده است :

  1. وزن بار حجمی
  2. وزن خود بار

بدون شک هر کدام از معیار های وزنی برای هواپیمایی بیشتر باشد آن را ملاک قرار می دهند .

هزینه فریت بار

قیمت هر کیلو بار هوایی

برای تعیین قیمت هر کیلو بار هوایی و یا هزینه فریت بار مسافری برخی از فاکتورها مطرح می شود که اکثر مسافران از آنها غافل هستند . در سخن اول باید اشاره کنیم که هزینه فریت بار صرفا شامل هزینه بارنامه نمی باشد و عواملی مانند : بسته بندی , استفاده از متریال و کارتن های بسته بندی درجه یک , پالت بندی , حمل و نقل و  … نیز در تعیین هزینه نهایی هز کیلو بار هوایی دخیل می باشند . در زیر به صورت کامل روش ارسال بار با هواپیما را توسط ایمن کارگو مطرح می کنیم .

مراحل ارسال بار با هواپیما توسط ایمن کارگو

ثبت درخواست جهت فریت بار

شرکت خدمات بار هوایی ایمن کارگو با سابقه ای طولانی مدت در امر باربری هوایی و ارسال بار به تمامی نقاط دنیا از طریق خطوط هوایی و شرکت های هواپیمایی متعدد کار شما را در امر ارسال بار مسافری و شخصی آسان خواهد کرد .

بعد از اینکه با ایمن کارگو تماس گرفتید و درخواست خود جهت فریت بار را مطرح کردید بر اساس مقصد و وزن بار شما هزینه ای را که شامل همه کارها جهت ارسال بار هوایی می باشد ؛ برای هر کیلو بار هوایی به شما اعلام می شود .

نکته

توجه داشته باشید هزینه ای که در ابتدای درخواست شما تعیین می شود به هیچ عنوان در طی فرایند ارسال بار هوایی کم و یا زیاد نخواهد شد . این هزینه شامل تمامی مراحل کار می باشد .

بطور مثال وقتی اعلام می شود که هزینه هر کیلو بار هوایی شما به مقصد کانادا مثلا 65 هزار تومان است . بار شما در نهایت بعد از وزن کشی در باسکول فرودگاه هر چقدر باشد این مبلغ به آن ضرب می شود .

وزن بار نهایی : 120 کیلو باشد .

قیمت هر کیلو بار هوایی : 65 هزار تومان

در نهایت : هزینه کل بار شما مبلغی معادل 7800000 تومان خواهد شد .

بسته بندی و حمل و نقل بار مسافری

بعد از اینکه شما در خواست خود را برای فریت بار تایید کردید ؛ یک زمان جهت بسته بندی لوزام و بار شما تعیین می شود . در این تایم مشخص ؛ تیم بسته بندی به محل بار اعزام می شوند ؛ در خالی که کلیه لوازم بسته بندی را به همراه خود دارند . تمامی لوازم و کالایی که می خواهید ارسال شود را به صورت دقیق و اصولی بسته بندی می کنند . و در کارتن های مخصوص شرکت قرار می دهند . بعد از اتمام بسته بندی بار مسافری و شخصی ؛ تمامی بار جهت یکپارچگی و انسجام بیشتر بر روی پالات های پلاستیکی فیکس می شوند .

در انتهای بسته بندی و پالت بندی لوازم و بار با استفاده از تجهیزات باربری و کارگران شرکت تمامی بار به کامیونت شرکت در محل بار منتقل می شوند و اماده برای انتقال به فرودگاه هستند .

انتقال بار به فرودگاه و انجام کارهای گمرکی و تشریفات فرودگاهی

بار بعد از بسته بندی و پالت بندی توسط کامیونت های ویژ شرکت به فرودگاه امام خمینی (ره) منقل می شود . در آنجا کارشناس فریت بار ایمن کارگو جهت صدور بار نامه تمامی مراحل تشریفات فرودگاهی و کارهای گمرکی بار را انجام می دهد . و در نهایت بار نامه توسط شرکت هواپیمایی مد نظر صادر می شود .

صدور بار نامه, تسویه حساب و ارسال بار به مقصد

بعد از صدور بار نامه تمامی و تعیین وزن نهایی بار توسط شرکت هواپیمایی از روی باسکول فرودگاه (وزن باری که بر روی بارنامه نوشته می شود) مسافر و یا هر فردی که بار را صادر می کند باید اقدام به تسویه حساب با شرکت ایمن کارگو نماید  تا در نهایت بار به مقصد شخص ارسال شود .

نکته مهم

شرکت ایمن کارگو بار بسته بندی شده توسط مسافر و یا هر شخص و شرکت دیگر را نمی پذیرد و صرفا باید خود شرکت کارهای بسته بندی  را انجام دهد. و یا اینکه خود فرد در فرودگاه حضور داشته باشد تا تمامی کارهای صدور بارنامه به همراه خود فرستنده بار انجا بپذیرد .

هزینه فریت بار

تمامی کارهایی که در بالا ذکر شدند تاثیر مستقیم در تعیین هزینه و قیمت هر کیلو بار هوایی دارند . لذا این کارها از دید مسافر دور است و در این بین هستند شرکت هایی که ریز هزینه را برای مسافر اعلام نمی کنند و در قدم اول هزینه پایین و فقط هزینه بارنامه را مشخص می کنند که در نهایت هزینه های بالا بعلاوه هزینه داری و مالیاتی و … نیز اضافه می شود و مسافر در عمل انجام شده قرار میگیرد و مجبور به قبول درخواست می شود که باید هزینه را پرداخت نماید تا بار ارسال شود . شرکت ایمن کارگو در همان در خواست ابتدای یک هزینه برای هر کیلو بار هوایی به مشتری اعلام می کند و هیچ ریالی به آن اضافه نخواهد شد.

وزن بار هوایی و تعیین هزینه

بار هوایی که شرکت ایمن کارگو قبول می کند به صورت زیر می باشد :

  • بار وزن پایین که باید به تایید مدیریت برسد که این بار شامل بارهای وزن 10 کیلو به پایین می باشد .
  • بار وزن 45 کیلو گرم
  • بار وزن 100 کیلو گرم
  • بار وزن 300 کیلو گرم
  • بار وزن 500 کیلو گرم
  • بار وزن بالای 500 کیلو گرم

نکته مهم

هر چه وزن بار بیشتر شود  هزینه فریت بار نیز کاهش پیدا می کند .

توجه داشته باشید :

قیمت فریت بار برای هر کشور و شهری در دنیا فرق می کند بطور مثال هزینه فریت بار به ونکوور با هزینه فریت بار به مونترال فرق می کند هرچند این دو شهر در کانادا واقع شده اند . لذا مسافران به این مسئله باید دقت داشته باشند که تک تک شهر ها هزینه های متفاوتی را دارند.

جهت کسب اطلاع دقیق از هزینه فریت هر کیلو بار هوایی می توانید با کارشناسان ما در ایمن کارگو تماس بگیرید